+373 62 104-710
opencode.md@gmail.com
My Account
OpenCode.md LogoOpenCode.md Logo - Shadow
  • Despre
    • Bunuri Publice Digitale
    • Software cu Sursă Deschisă
    • Date deschise
    • Conținut deschis
    • Standarde deschise
    • Obiectivele de dezvoltare durabilă
    • Principii pentru dezvoltarea digitală
    • Licențe deschise aprobate
    • Cerințele pentru Soluții cu Sursa Deschisa
    • Beneficiile utilizării „Sursă Deschisă”
    • Depozitele Git Aprobate
    • Faceți-vă proiectul dvs Sursa Deschisa
  • Cerințele
  • Registrul soft
    • Scop general
    • Soluții IT în turism
    • Educaţie
    • IT medical
    • Protecția mediului
    • Agricultură
    • Monitorizarea sistemelor IT
    • Confidențialitate digitală
    • Transport
    • IT Servicii Publice
    • IT Servicii Municipale
    • Asistent personal
    • Finanțe de afaceri
    • Finanțe Personale
    • Open Banking
    • Audit de securitate IT
    • Analitica web
    • Inteligenţă artificială
  • Exemple de sarcini
    • Economia digitală – Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării
    • PNUD Moldova — Obiective de dezvoltare durabilă și transformarea digitală
    • Transformare digitală Chișinău — 2030
    • Soluții UE „Orase inteligente” (Smart Cities)
  • Blog
    • Noutați
    • Evenimente
  • Contacte
  • Română
    • Engleză
    • Rusă

Software-ul Proprietar vs. Sursă deschisă

Posted on 25.07.23
Software-ul Proprietar vs. Sursă deschisă

Software-ul Proprietar vs. Sursă deschisă: diferență cheie

Principala diferență dintre software-ul proprietar și software-ul open source este proprietatea.
Software-ul proprietar se referă la software-ul care este deținut de persoana sau compania care l-a publicat.
Software-ul Sursă deschisă (en. Open Source) se referă la software-ul care este disponibil pentru oricine pentru a accesa sau modifica codul.

Flexibilitate

Open Source oferă utilizatorilor mai multă flexibilitate, ceea ce poate accelera inovația.
Software-ul proprietar este mai puțin flexibil și adesea limitat în acest sens.

Întreținere

Open source este dezvoltat și întreținut de dezvoltatori și de o comunitate.
Software-ul proprietar este dezvoltat și întreținut de grupul care l-a publicat.

A sustine

Mulți oameni din lumea afacerilor preferă să folosească software proprietar în loc de software open source. Acest lucru se datorează concepției greșite că software-ul proprietar este mai bine acceptat decât software-ul open source.
După câțiva ani de susținere atât a software-ului cu sursă deschisă, cât și a software-ului proprietar, devine clar că doar pentru că plătiți pentru software-ul proprietar nu înseamnă că sprijinirea acelui software este mai ușoară. De fapt, există o mulțime de motive pentru care susținerea software-ului open source este de fapt mai ușoară.

Exemple de software proprietar vs. Open Source

Software proprietar Software cu sursă deschisă
Red Hat Enterprise Linux (RHEL) CentOS
Oracle JDK OpenJDK
Oracle WebLogic Apache Tomcat

Este Open Source mai bine decât proprietarul?

Open source este mai bun decât software-ul proprietar în multe privințe. Una dintre cele mai mari este flexibilitatea. Și software-ul open source poate fi la fel de acceptat ca și proprietar.

Probleme cu suportul pentru software proprietar

Un set de pași care pot fi luați pentru a rezolva o problemă de suport software proprietar.

1. Lucrați cu un administrator de sistem

În primul rând, ar trebui ca un administrator de sistem să consulte documentația software-ului pentru a afla mai multe despre problema în cauză pentru a găsi o soluție la problemă.

2. Descoperiți un pas următor

Dacă administratorul nu poate rezolva problema cu utilizarea documentației, atunci faceți una dintre următoarele:

  • Dacă aveți asistență la nivel de afaceri sau la nivel de producție de la furnizorul de software, deschideți un bilet de asistență cu ei în acest moment.
  • Dacă unul este disponibil, postați problema pe comunitatea online a produsului (forumuri, liste de corespondență, wiki-uri etc.).
  • Căutați un alt angajat existent care ar putea ști cum să rezolve problema.
  • Contractați un expert terță parte pentru a vă ajuta să remediați această problemă.
  • Dacă problema este de fapt o eroare cu software-ul în sine, emiteți un raport de eroare furnizorului.

De ce Open Source cu suport este mai bine

Credeți sau nu, pașii generali pentru gestionarea unei probleme cu software-ul open source sunt aproape identici cu pașii de mai sus. Uneori, este de fapt mai ușor să rezolvi o remediere a erorilor pentru open source decât pentru software-ul proprietar. În sursă deschisă, erorile sunt de obicei trimise unui sistem de urmărire a problemelor online, care este public oricărui utilizator. Pentru problemele simple de asistență de zi cu zi, într-adevăr nu există o mare diferență între suportul open source și suportul software proprietar.

Dar când apar erori complexe?

De exemplu, este posibil să nu puteți găsi pe nimeni altcineva din comunitatea online care s-a confruntat cu problema. Și nu apare nimic când introduceți mesajele de eroare în Google. În acest caz, problema ar putea fi legată de datele dvs. și de utilizarea specifică a software-ului. Acest lucru ar explica de ce niciun alt utilizator nu s-a confruntat cu aceeași problemă.

Deci, ce trebuie să faceți când nu există niciun răspuns online și aveți o problemă cu software-ul? Și acum aici se află unul dintre marile beneficii ale open source: aveți acces să deschideți cutia neagră și să vedeți ce este înăuntru.

Un dezvoltator de software calificat are acces la codul sursă real care alcătuiește proiectul open source – spre deosebire de cazul în care problema a apărut în cadrul software-ului proprietar. Dezvoltatorul va putea depana problema prin accesarea cu crawlere prin cod, în loc să aștepte asistență din partea asistenței tehnice externalizate sau a asistenței furnizorului.

Uneori, problema poate fi foarte complexă, iar accesul cu crawlere prin codul sursă este adesea singura modalitate de a diagnostica cu adevărat problema. Când/dacă problema este identificată ca o eroare în software, un dezvoltator calificat sau un expert terță parte contractat poate reconstrui software-ul cu o soluție creată de sine pentru această problemă – nu este necesară interacțiunea furnizorului.

Concluzii

Problemele de asistență pentru software-ul proprietar pot fi în cutie neagră. În general, cu cât furnizorul este mai mare, cu atât este mai dificil să obții o soluție.

Frumusețea asistenței open source este că, indiferent dacă rezolvați o problemă, angajând un expert în software open source terț sau folosind un angajat existent, aveți întotdeauna control complet asupra nevoilor dvs. de asistență.

Articolul anterior
Top 8 fapte despre Linux
Articolul următor
Monetizare de soft cu Sursa Deschisa

Articole recente

  • Software cu Sursă Deschisă vs Sursă Închisă 21.08.2023
  • Monetizare de soft cu Sursa Deschisa 15.08.2023
  • Software-ul Proprietar vs. Sursă deschisă 25.07.2023
  • Top 8 fapte despre Linux 18.07.2023

Categorii

  • Noutați (4)

Despre OpenCode.md

Proiectul OpenCode.md se bazează pe produse „Sursă Deschisă” vizate ca „Bunuri Publice Digitale” . O astfel de aplicație poate fi modificată, completată pentru a se potrivi nevoilor dumneavoastră fără a încălca drepturile de autor ale dezvoltatorilor, precum și studiată pentru vulnerabilități, utilizată pentru a dezvolta alte programe etc.

Postări recente

Software cu Sursă Deschisă vs Sursă Închisă
21 aug. la 13:44
Monetizare de soft cu Sursa Deschisa
15 aug. la 11:21
Top 8 fapte despre Linux
18 iul. la 12:00

Contacte

opencode.md@gmail.com
+373 62 104-710
str. Titulescu 1, Chisinau, MD-2002, Republic of Moldova
Facebook
GitHub

© 2023 Diginet Pro E-commerce solutions and Digital Marketing agency

  • Despre
  • Cerințele
  • Registrul Soft
  • Blog
  • Contacte
  • English (Engleză)
  • Română
  • Русский (Rusă)