Definiția Open Education EU

Definiția Comisiei Europene pentru open education este :
„o modalitate de a desfășura educație, folosind adesea tehnologii digitale. Scopul său este de a lărgi accesul și participarea tuturor prin eliminarea barierelor și făcând învățarea accesibilă, abundentă și personalizabilă pentru toți. Oferă moduri multiple de predare și învățare, construirea și partajarea De asemenea, oferă o varietate de căi de acces la educația formală și non-formală și conectează” (Opening up Education: A Support Framework for Higher Education Institutions, 2016).

Fundația Open Education este Resurse educaționale deschise (OER), care sunt resurse de predare, învățare și cercetare care nu prezintă costuri și bariere de acces și care au, de asemenea, permisiunea legală de utilizare deschisă. În general, această permisiune este acordată prin utilizarea unui licență deschisă (de exemplu, licențe Creative Commons), care permite oricine să folosească, să adapteze și să partajeze în mod liber resursa — oricând și oriunde. Permisiunile „deschise” sunt definite de obicei în termeni de „5R”: utilizatorii sunt liberi să Păstrează, refolosească, revizuiesc , Remixați și Redistribuiți aceste materiale educaționale.

Educație deschisă – Informații generale

Educaţie. Soluții Cu Sursă Deschisă

Cadrul UE OpenEdu

Educația deschisă și bunurile publice digitale ale PNUD

Multe tipuri de tehnologii și conținut digital – de la date la aplicații, instrumente de vizualizare a datelor la educațional curricula – ar putea accelera atingerea Obiectivele de dezvoltare durabilă. Când sunt disponibile gratuit și deschis, cu restricții minime privind modul în care pot fi distribuite, adaptate și reutilizate, le putem considera „bunuri publice digitale”. În economie, un „bun public” este ceva pe care oricine îl poate folosi fără taxă și fără a-i împiedica pe alții să-l folosească. Conținutul digital și tehnologiile se pretează să fie bunuri publice în acest sens.”
Raportul Grupului la nivel înalt al Secretarului General al ONU privind cooperarea digitală. Acest ghid necesită ca software-ul, conținutul și datele să poată fi utilizate independent de orice anumit furnizor pentru a fi considerate bunuri publice digitale.
Licențierea deschisă este o condiție prealabilă necesară, deși nu întotdeauna suficientă, pentru a asigura acest lucru. Criteriile minime pentru bunurile publice digitale includ și alte aspecte, cum ar fi interoperabilitatea.

Infrastructuri digitale pentru educație: deschidere și binele comun

Domeniul Open Education, în special prin soluții deschise, poate oferi principii și mecanisme utile pentru a ghida dezvoltarea infrastructurilor tehnice alternative în educație. Cadrele recente, inclusiv Bunurile Publice Digitale și Infrastructurile Publice Digitale, fac din ce în ce mai mult parte din strategia guvernamentală. discuții, dar încă nu abordează fără echivoc provocările unice ale sectorului educațional și subliniază administrarea guvernului. Există exemple concrete de platforme și servicii educaționale care sunt în întregime sau parțial publice sau care sunt cel puțin verificate cu sârguință de către actorii statali. Acestea includ programele publice orientate spre valori la SURF în Țările de Jos și inițiativa Sciebo din Germania.

Open Education și EU Digital Comune

  • Ce sunt bunurile comune digitale?

    Bunurile digitale comune se caracterizează prin proprietate comună, pe lângă o structură specifică de management și întreținere. Exemplele includ software și hardware open-source, date deschise, resurse educaționale deschise și standarde deschise. Comunurile digitale sunt deschise, transparente și dezvoltate colectiv, oferind o alternativă la furnizorii existenți care nu sunt bazați pe valoare.
    Țările de Jos, Franța, Estonia și Germania au anunțat recent intenția lor de a stabili o nouă inițiativă europeană cunoscută sub numele de Consorțiul european de infrastructură digitală (EDIC) s-a concentrat pe bunurile comune digitale, denumite și bunuri comune digitale. Acest consorțiu își propune să dezvolte, să mențină și să extindă resursele comune digitale în Europa.

  • De ce este important acest lucru?

    Colaborând la bunurile comune digitale, țările europene își pot consolida suveranitatea digitală și pot modela lumea digitală într-un mod care să se alinieze cu valorile europene precum confidențialitatea, transparența și egalitatea. Țările de Jos, Franța, Estonia și Germania își unesc forțele pentru a sprijini și promova această inițiativă crucială.

  • Ce va face EDIC pentru Digital Commons?

    Consorțiul își propune să coordoneze inițiativele existente și să ofere sprijin comunității europene. Aceasta include asistență tehnică, asistență juridică și sprijin pentru strângerea de fonduri pentru proiecte. Una dintre activitățile cheie este stabilirea unui hub central (atât o locație fizică, cât și o platformă online) unde proiectele pot solicita asistență.