Software-ul Proprietar vs. Sursă deschisă: diferență cheie
Principala diferență dintre software-ul proprietar și software-ul open source este proprietatea.
Software-ul proprietar se referă la software-ul care este deținut de persoana sau compania care l-a publicat.
Software-ul Sursă deschisă (en. Open Source) se referă la software-ul care este disponibil pentru oricine pentru a accesa sau modifica codul.
Flexibilitate
Open Source oferă utilizatorilor mai multă flexibilitate, ceea ce poate accelera inovația.
Software-ul proprietar este mai puțin flexibil și adesea limitat în acest sens.
Întreținere
Open source este dezvoltat și întreținut de dezvoltatori și de o comunitate.
Software-ul proprietar este dezvoltat și întreținut de grupul care l-a publicat.
A sustine
Mulți oameni din lumea afacerilor preferă să folosească software proprietar în loc de software open source. Acest lucru se datorează concepției greșite că software-ul proprietar este mai bine acceptat decât software-ul open source.
După câțiva ani de susținere atât a software-ului cu sursă deschisă, cât și a software-ului proprietar, devine clar că doar pentru că plătiți pentru software-ul proprietar nu înseamnă că sprijinirea acelui software este mai ușoară. De fapt, există o mulțime de motive pentru care susținerea software-ului open source este de fapt mai ușoară.
Exemple de software proprietar vs. Open Source
Software proprietar | Software cu sursă deschisă |
Red Hat Enterprise Linux (RHEL) | CentOS |
Oracle JDK | OpenJDK |
Oracle WebLogic | Apache Tomcat |
Este Open Source mai bine decât proprietarul?
Open source este mai bun decât software-ul proprietar în multe privințe. Una dintre cele mai mari este flexibilitatea. Și software-ul open source poate fi la fel de acceptat ca și proprietar.
Probleme cu suportul pentru software proprietar
Un set de pași care pot fi luați pentru a rezolva o problemă de suport software proprietar.
1. Lucrați cu un administrator de sistem
În primul rând, ar trebui ca un administrator de sistem să consulte documentația software-ului pentru a afla mai multe despre problema în cauză pentru a găsi o soluție la problemă.
2. Descoperiți un pas următor
Dacă administratorul nu poate rezolva problema cu utilizarea documentației, atunci faceți una dintre următoarele:
- Dacă aveți asistență la nivel de afaceri sau la nivel de producție de la furnizorul de software, deschideți un bilet de asistență cu ei în acest moment.
- Dacă unul este disponibil, postați problema pe comunitatea online a produsului (forumuri, liste de corespondență, wiki-uri etc.).
- Căutați un alt angajat existent care ar putea ști cum să rezolve problema.
- Contractați un expert terță parte pentru a vă ajuta să remediați această problemă.
- Dacă problema este de fapt o eroare cu software-ul în sine, emiteți un raport de eroare furnizorului.
De ce Open Source cu suport este mai bine
Credeți sau nu, pașii generali pentru gestionarea unei probleme cu software-ul open source sunt aproape identici cu pașii de mai sus. Uneori, este de fapt mai ușor să rezolvi o remediere a erorilor pentru open source decât pentru software-ul proprietar. În sursă deschisă, erorile sunt de obicei trimise unui sistem de urmărire a problemelor online, care este public oricărui utilizator. Pentru problemele simple de asistență de zi cu zi, într-adevăr nu există o mare diferență între suportul open source și suportul software proprietar.
Dar când apar erori complexe?
De exemplu, este posibil să nu puteți găsi pe nimeni altcineva din comunitatea online care s-a confruntat cu problema. Și nu apare nimic când introduceți mesajele de eroare în Google. În acest caz, problema ar putea fi legată de datele dvs. și de utilizarea specifică a software-ului. Acest lucru ar explica de ce niciun alt utilizator nu s-a confruntat cu aceeași problemă.
Deci, ce trebuie să faceți când nu există niciun răspuns online și aveți o problemă cu software-ul? Și acum aici se află unul dintre marile beneficii ale open source: aveți acces să deschideți cutia neagră și să vedeți ce este înăuntru.
Un dezvoltator de software calificat are acces la codul sursă real care alcătuiește proiectul open source – spre deosebire de cazul în care problema a apărut în cadrul software-ului proprietar. Dezvoltatorul va putea depana problema prin accesarea cu crawlere prin cod, în loc să aștepte asistență din partea asistenței tehnice externalizate sau a asistenței furnizorului.
Uneori, problema poate fi foarte complexă, iar accesul cu crawlere prin codul sursă este adesea singura modalitate de a diagnostica cu adevărat problema. Când/dacă problema este identificată ca o eroare în software, un dezvoltator calificat sau un expert terță parte contractat poate reconstrui software-ul cu o soluție creată de sine pentru această problemă – nu este necesară interacțiunea furnizorului.
Concluzii
Problemele de asistență pentru software-ul proprietar pot fi în cutie neagră. În general, cu cât furnizorul este mai mare, cu atât este mai dificil să obții o soluție.
Frumusețea asistenței open source este că, indiferent dacă rezolvați o problemă, angajând un expert în software open source terț sau folosind un angajat existent, aveți întotdeauna control complet asupra nevoilor dvs. de asistență.