Сomponente de securitate cibernetică
Сomponente de securitate cibernetică pentru a vă proteja afacerea și pentru a vă menține compania în siguranță.
1) Backup-uri
Cât de des faci backup? Unde se duce acel backup? Cine este responsabil? Aveți o copie de rezervă sau copii de rezervă ale copiilor dvs. de rezervă? Știți dacă lucrează? Știi cum să accesezi datele din copiile de rezervă atunci când ai nevoie?
2) Actualizări
Urmați instrucțiunile pentru a vă actualiza computerele și software-ul când vi se solicită? Sau o lași, deoarece aceste lucruri tind să apară în momentele cele mai incomode? Vă actualizați site-ul web la cea mai recentă versiune și toate pluginurile periferice? Sunteți la cele mai recente versiuni ale tuturor configurației dvs. IT?
3) Antivirus
Ai asta instalat, bineînțeles că ai. Dar este suficient de bun? Antivirusul dvs. oferă protecție standard pentru afaceri? Îl aveți instalat pe fiecare dispozitiv – chiar și pe telefoane și tablete care o necesită? Ca mai sus, este actualizat, rulați versiunea actuală? Ești sigur că funcționează corect?
4) Firewall
Ai asta la fel ca și antivirusul tău? Firewall-ul dvs. folosește în continuare configurația „implicit” sau specialistul dvs. IT s-a asigurat că setările sunt suficiente pentru nevoile dvs.? Sunteți sigur că Antivirusul și Firewall-ul dvs. sunt versiunile cele mai gratuite pentru a lucra una alături de cealaltă?
5) Parole
Firma dumneavoastră are o politică de igienă a parolelor? Aveți parole diferite în general sau folosiți aceeași parolă implicită ori de câte ori este posibil? Ai schimbat parolele pe toate IT-urile? Vă autentificați pe site-ul dvs. cu numele de utilizator Admin? Personalul dumneavoastră cunoaște parolele pentru toate computerele/programele software? Îți schimbi parolele în mod regulat? Ați configurat 2FA ori de câte ori este posibil?
6) Criptare
Toate datele dvs. sunt criptate? Ați configurat drepturi de administrator în întreaga companie? Sau poate cineva din cadrul companiei dvs. să descarce/acceseze orice dorește? Este posibil ca un angajat să descarce accidental un program rău intenționat sau ați setat niveluri de permisiuni pentru a preveni acest lucru?
7) Rețea
Este WiFi-ul dvs. protejat? Criptat? Cine se poate conecta la rețeaua ta? Ai schimbat parolele pe routerele tale? Dacă aveți vizitatori la locul de muncă, li se acordă permisiunea de a vă accesa WiFi? Vă puteți conecta la rețea din afara birourilor dvs.?
8) WFH/VPN
Dacă angajații tăi lucrează în afara biroului, cât de siguri sunt aceștia? Folosesc un VPN pentru a accesa datele companiei? Pot accesa orice doresc de oriunde doresc? Își folosesc propriile dispozitive personale atunci când lucrează de acasă? Telefoanele lor mobile, laptopurile, internetul acasă?
9) Revizuiri de proceduri
Când ați revizuit ultima dată procedurile/înființarea de securitate ale companiei dvs.? Și când intenționați să le revizuiți data viitoare? Cine este responsabil pentru verificarea proceselor dvs. de securitate? Cum sunt raportate/abordate constatările?
10) Antrenament
Oferiți tuturor din cadrul organizației dumneavoastră cursuri regulate de securitate? Toți angajații cunosc amenințările comune la securitate? Există o procedură pentru formarea personalului nou? Este toată lumea conștientă de cele mai recente amenințări și știu ce trebuie să facă dacă bănuiesc că există o problemă?